۰
عسل علی بابا صفحه اصلی

​​Alibaba Honey

زنبورداری علی بابا​​​​​​​​​​​​​​

عمر زنبور عسل چقدر است؟

عمر زنبور عسل چقدر است؟

با سلام به مجله زنبورداری علی بابا خوش آمدید، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که به راستی عمر زنبور عسل چقدر است و یک زنبور از آغاز تولد تا مرگ چقدر عمر میکند؟
قبل از اینکه بدانیم طول عمر زنبور عسل چقدر است، باید این را بدانیم که در کندو سه نوع زنبور زندگی کرده و این سه نوع طول عمر‌های مختلفی دارند، در این مقاله بصورت جداگانه عمر زنبور عسل را برسی میکنیم.
با ما همراه باشید تا بدانیم طول عمر زنبور عسل چقدر است؟

عمر زنبورهای کارگر در تابستان  چقدر است؟

طول عمر زنبورهای کارگر در تابستان یعنی آنهایی که از اوایل اسفند تا اواسط مرداد ماه متولد میشوند زنبورهای بهاری خیلی کوتاه است.
زنبورهای کارگر بهاری «21 روز از تخم تا زنبور کامل» و «21 روز از زنبور کامل تا زنبور قادر به پرواز» و در نهایت «4 تا 5 هفته» است. و تقریباً تمام محصول عسل سالیانه ی هر کندو را همین زنبورها به کندو حمل کرده و تمام گرده افشانی گیاهان را نیز انجام میدهند.

عمر زنبور عسل نر چقدر است؟

زنبورهای نر در حال عادی از اوایل اردیبهشت به بعد متولد میشوند.
طول عمر زنبورهای نر 
«16 روز از تخم تا زنبور کامل» و «4 روز از زنبور کامل تا زنبور قادر به پرواز» و در نهایت و معمولاً حدود ۲/۵ الی ۳ ماه است.
​​​​​​​
از حدود اواسط مرداد ماه زنبورهای کارگر از تغذیه آنها خودداری کرده و حتی مانع ورود نر‌ها به کندو‌ها میگردند به طوری که همه ی نرها از گرسنگی جلوی سوراخ پرواز کندوها میمیرند زنبورداران این کار را نرکشی» مینامند.
بسیاری از نرهای باقیمانده نیز در هنگام جفتگیری با زنبور ملکه میمیرند.

طول عمر ملکه زنبور عسل چقدر است؟

طول عمر ملکه زنبور عسل زیاد است، ملکه میتواند تا ۵ سال زنده بماند و فعالیت کند ولی قدرت فعالیت آن در سالهای مختلف زندگی اش متفاوت است بدین صورت که از تمام فعالیتهایی که در مدت زندگی پنج ساله اش میتواند انجام دهد حدود ۵۰ درصدش را در سال اول و ۳۰ درصدش را در سال دوم و بقیه فعالیتش را که ۲۰ درصد باشد در سه سال بعدی زندگی خود سالی حدود ۷ درصد انجام میدهد. یعنی اگر به طور مثال ملکه ای در تمام مدت زندگی‌اش بتواند جمعاً ۲۰۰۰۰۰ تخم بگذارد، حدود ۵۰ درصدش را که تقریباً ۱۰۰۰۰۰ تخم باشد در سال اول و حدود ۳۰ درصدش را که تقریباً ۶۰۰۰۰ تخم باشد در سال دوم و در سه سال بقیه عمرش هر ساله تنها حدود ۱۳۰۰۰ تخم می گذارد مقایسه عدد ۱۰۰ هزار با ۱۳ هزار تخم در سال دلیل تعویض ملکه هرسال و یا حداقل دو سال یک بار است و باید همیشه ملکه ای قوی و جمعیتی پرقدرت باشد.
غذای اصلی ملکه ژل رویال است، شاید یکی از دلایلی که ملکه عمر طولانی دارد همین تغذیه با ژل رویال باشد!

list item image

خرید عسل طبیعی

برای رفتن به صفحه اصلی فروشگاه وارد شوید

list item image

خرید عسل طبیعی

برای رفتن به صفحه اصلی فروشگاه وارد شوید

طول عمر زنبورهای کارگر در زمستان یعنی زنبورهای کارگری که از اواسط مرداد ماه بعد متولد میشوند زنبورهای کارگر زمستانی «21 روز از تخم تا زنبور کامل» و «21 روز از زنبور کامل تا زنبور قادر به پرواز» و در نهایت «۶ الی ۸ ماه» زنده می‌مانند و به این طریق به جمعیت امکان میدهند که بقیه تابستان، تمام پاییز تمام زمستان و حتی یک الی حداکثر شش هفته اول بهار را زنده مانده تا زنبورهای بهاری دوباره تولد یافته و حتی قوی شوند.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

عمر زنبورهای کارگر در زمستان  چقدر است؟

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش